2020-12-11 13:26Lehdistötiedote

Fristads Kansas -konserni myy Fristads, Kansas ja Leijona liiketoiminnot Hultafors-konsernille

Fristads Kansas -konserni on allekirjoittanut sopimuksen, jonka mukaisesti Fristads, Kansas ja Leijona työvaate-brändit myydään Hultafors-konsernille, jonka omistaa Latour. Kauppa merkitsee konserniin jääville kuudelle brändille huomattavasti vahvempaa taloudellista asemaa sekä konsernitoimintojen tehostamista. Kauppa tulee voimaan sen jälkeen, kun kilpailuviranomainen on kaupan hyväksynyt.

Fristads Kansas -konsernin strategiana on kehittää vahvoja, itsenäisiä brändejä työvaatteiden ja profiilivaatteiden segmenteissä. Vuonna 2019 konserni saavutti parhaan tuloksensa yli kymmeneen vuoteen, ja vuonna 2020 konserni on pystynyt selättämään covid-19 pandemian parantamalla kannattavuutta konsernin kaikkien brändien osalta.

Konsernitoimintojen virtaviivaistaminen alkoi vuonna 2020, kun konserni myi ranskalaisen Bragard-brändin, joka on erikoistunut hotellien ja ravintoloiden työvaatteisiin. Nyt on seuraava tärkeä askel otettu eteenpäin, kun Fristads, Kansas ja Leijona myydään Hultafors-konsernille, jonka omistaa ruotsalainen, pörssiin listautunut Latour. Tämän jälkeen Fristads Kansas -konsernin liiketoimintojen virtaviivaistaminen on valmis.

”Tiimit Fristadsin, Kansasin ja Leijonan taustalla ovat tehneet merkittäviä parannuksia viime vuosien aikana. Haluan kiittää kaikkia, jotka ovat olleet myötävaikuttamassa positiiviseen kehitykseen. Tämä on ollut myös iso tekijä kaupassa Hultafors-konsernin kanssa.” kertoo Anders Davidsson, Fristads Kansas -konsernin toimitusjohtaja. ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, mitä olemme saavuttaneet näiden upeiden brändien kanssa. Samanaikaisesti olen vakuuttunut siitä, että Hultafors-konserni, tukenaan taloudellisesti vahva omistaja Latour, tulee olemaan erityisen hyvä kotipesä Fristadsille, Kansasille ja Leijonalle.”

Kaupan jälkeen Fristads Kansas -konserni koostuu kuudesta brändistä: B&C, Clinic Dress, Sverre W Monsen, Hejco, Martinson ja Wenaas. Liikevaihto on noin 250 miljoonaa euroa.

Lisätietoa:
Anders Davidsson