2021-03-01 12:30Lehdistötiedote

Fristads, Kansas ja Leijona ovat liittyneet Hultafors konserniin

Kilpialuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan, jossa Fristads, Kansas ja Leijona työvaatteet liittyvät Hultafors koserniin. Kilpialuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan, jossa Fristads, Kansas ja Leijona työvaatteet liittyvät Hultafors koserniin.

Skandinaaviset työvaatebrändit Fristads, Kansas ja Leijona ovat nyt osa Hultafors konsernia. Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet kaupan, jossa Hultafors konserni osti Fristads Kansas konsernilta Fristadsin, Kansasin ja Leijonan. Omistajavaihdos astuu voimaan heti.

“Fristads, Kansas ja Leijona brändit kulkevat positiivisella polulla tällä hetkellä. Olemme tehneet viime aikoina merkittäviä investointeja tärkeimpiin toimintoihin. Hultafors konsernin omistukseen siirtyminen on meille erinomainen mahdollisuus jatkaa samalla polulla. Hultafors on vahva, kannattava ja investointeihin positiivisesti suhtautuva omistaja, joka tunnetaan asiantuntevana toimijana työvaatealalla.” kertoo Anders Hülse,  pääjohtaja, Fristads Kansas Leijona.

Organisatorisesti Fristads Kansas Leijona toimii konsernissa erillisenä, omana yksikkönä, joka on Hultafors Workwear-yksikön alaisuudessa, ja jonka pääjohtajana jatkaa Anders Hülse. Omien brändien kehittäminen jatkuu omalla organisaatiolla, liiketoiminnan johtavana ajatuksena on jatkossakin innovatiivisuus ja vastuullisuus.

“Toivotamme Fristadsin, Kansasin ja Leijonan tervetulleiksi Hultafors konserniin. Nyt meillä on Euroopan ja Pohjois-Amerikan vahvin PPE (Personal Protection Equipment) -tarjoama. Yhdessä meillä on johtava työvaateteollisuuden osaaminen. Jatkamme alan kehittämistä ja keskitymme lisäarvon luomiseen asiakkaillemme, tuoteinnovaatioihin ja vastuullisempiin vaihtoehtoihin”, kertoo Camilla Monefeldt Kirstein, Workwear-liiketoimintayksikön Executive Vice President, Hultafors Group.

Hultafors ilmoitti viime joulukuussa suunnitelmistaan hankkija Fristads, Kansas ja Leijona -työvaatebrändit Fristads Kansas konsernilta. Kaupan vahvistuttua Fristads Kansas konserni organisoituu uudelleen ja nimeksi vaihtuu The Cotton Group. Myös pääkonttori siirtyy vaiheittan Boråsista uuteen paikkaan.

“Tämä on uusi ja mielenkiintoinen vaihe Fristadsille, Kansasille ja Leijonalle. Siirrymme ylpeinä osaksi Hultafors konsernin vaikuttavaa portfoliota. Liittymällä isoon ja monipuoliseen organisaatioon saamme vakaan pohjan tulevaisuuden kasvulle ja missiollemme johtaa työvaateteollisuutta kestävään ja vastuulliseen suuntaan.” kertoo Anders Hülse, pääjohtaja Fristads, Kansas & Leijona.

Lisätietoa:

Anders Hülse
Pääjohtaja, Fristads Kansas Leijona.
+46 768 35 15 55

Fristads, Kansas ja Leijona

Fristads, Kansas ja Leijona ovat johtavien työvaatebrändien joukossa kotimarkkinoillaan Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa, kun puhutaan rakentamisen, teollisuuden ja palvelualojen työvaatetarjoajista. Lisäksi myymme laajasti vientiin työvaatteita ympäri Eurooppaa ja meillä on omaa tuotantoa Itä-Euroopassa. Meillä työskentelee yli 600 työntekijää ja vuosittainen liikevaihto on noin 120 milj.€. Fristadsin, Kansasin ja Leijonan korkealaatuiset työvaatteet suunnitellaan läheisessä yhteistyössä loppukäyttäjien kanssa, aina innovatiivisuus ja vastuullisuus mielessä.

Hultafors konserni

Hultafors konserni on yksi Euroopan suurimmista työvaatteiden, jalkineiden, suojainten, työkalujen, työkalutelineiden ja tikkaiden tarjoajista ammattilaisten käyttöön. Tuotteet kehitetään, valmistetaan ja markkinoidaan omien brändiensä alaisuudessa ja ne ovat saatavilla johtavien jälleenmyyjiemme kautta noin 40 eri markkinassa niin Euroopassa kuin Pohjois-Amerikassa. Hultafors konsernissa on yli 1,000 työntekijää ja liikevaihto vuonna 2020 oli noin 355 milj.€.