2022-10-04 04:35Lehdistötiedote

Fristadsilta kestäviä uutuuksia Outdoor-mallistoon

Työvaatevalmistaja Fristads tuo Outdoor-mallistoon seitsemän uutta tuotetta. Outdoor-tuotteet ovat ennen kaikkea vastuullisen ulkoilijan valinta. Kaikki vaatteet ovat osin tai kokonaan valmistettu kierrätetyistä materiaaleista. Lisäksi mallisto on ilmastokompensoitu tuotannosta aiheutuvien hiilidioksidipäästöjen osalta.

Kaksi vuotta sitten Fristads astui retkeilymaailmaan ja toi ensimmäisen Outdoor-malliston vastuuntuntoisille luontoseikkailijoille. “Haluamme, että yhä useammalla on mahdollisuus käyttää vaatteitamme. Pitkä historia työvaatteiden kehittämisestä on tuonut meille laajan ymmärryksen siitä, kuinka valmistetaan laadukkaita ja käyttäjätesteissä menestyviä tuotteita” kertoo Mika Väänänen Fristads Finland Oy:n toimitusjohtaja.

Vastuullisuus pääosassa
Malliston kehittämisessä ja suunnittelussa yksi tärkeimmistä elementeistä on ollut tuotteiden mahdollisimman pieni ympäristöjalanjälki. Mallisto mukailee Fristadsin strategiaa, jonka mukaisesti yrityksen toiminnasta aiheutuvat negatiiviset ympäristöhaitat minimoidaan. Outdoor-mallistossa ympäristöajattelu näkyy ennen kaikkea materiaalivalinnoissa.

“Tuotteet valmistetaan osittain tai kokonaan kierrätetyistä materiaaleista ja tämän vuoksi niillä on pienempi ympäristöjalanjälki heti alusta alkaen. Lisäksi kompensoimme tuotannon aiheuttamat hiilidioksidipäästöt,” kertoo Väänänen.

Laadukkuus ja toiminnallisuudet keskiössä
Kuten kaikki Fristadsin tuotteet, laadukkuus ja toiminnallisuudet ovat myös Outdoor-tuotteiden tärkeimpiä ominaisuuksia. Moni tuotteiden yksityiskohta on saanut alkunsa työvaatteista.

“Heijastavat yksityiskohdat, vahvikkeet ja polvisuojataskut ovat hyviä esimerkkejä työvaatteidemme ominaisuuksista, jotka ovat auttaneet meitä kehittämään Outdoor-tuotteita. Lisäksi, olemme alusta alkaen pystyneet tekemään yhteistyötä materiaalien kehittämisessä ja valmistamisessa samojen työvaatteista tuttujen kumppaneiden kanssa,” kertoo Anastasios Lappas Fristadsin Head of Design & Innovation.

Uudet Outdoor-tuotteet
Syksyn uusiin tuotteisiin kuuluvat joustava ja kevyt fleece huppari, miellyttävä teddyturkistakki, lämmittävä toppaliivi sekä unisex kuorihousut. Huppari, takki ja liivi ovat saatavilla sekä naisten että miesten malleina. Uudet tuotteet ovat tilattavissa lokakuun 2022 alusta alkaen.

Tietoa: Ilmastokompensoitu mallisto
Täydennyksenä toimille vastuullisemman tuotannon puolesta Fristads kompensoi tuotannon hiilidioksidipäästöt. Kompensointi tehdään vuosittain. Lisätietoa löytyy täältä

Lisätietoa Fristadsista löytyy täältä

Sanna Lehtimäki