2024-05-02 07:20Lehdistötiedote

Fristadsilta uudet ympäristöselosteilla varustellut teollisuustyövaatteet

Ruotsalainen työvaatevalmistaja Fristads julkaisee täysin uuden työvaatemalliston, joka on suunniteltu vastaamaan eurooppalaisten asiakkaiden kysyntää, ja jolla on kilpailukykyinen hinnoittelu. Forsbo-konseptin vaatteilla on selkeä muotoilu ja nykyaikainen istuvuus, mikä helpottaa mm. profilointia. Suurimmalla osalla konseptin vaatteista on EPD-ympäristöselosteet ja ne on suunniteltu ympäristötietoisesti minimoiden ympäristövaikutukset.

"Forsbo-konsepti on kehitetty vastaamaan kasvavaa kysyntää Euroopassa. Selkeä muotoilu, nykyaikainen istuvuus ja värien valikoima tekevät siitä täydellisen valinnan yrityksille, joissa on monia eri ammatteja ja joissa yhtenäinen työvaatetus on avainasemassa tiimihengen ylläpitämiseksi," sanoo Lena Bay Højland, tuotejohtaja Fristadsilta.

Työvaatteita laajalla valikoimalla

Forsbo-konseptin vaatteet ovat saatavilla useissa väreissä, ja kaikki vaatteet on hyväksytty teolliseen pesuun. Housut ja takit on helppo yhdistää keskenään ja luoda ainutlaatuinen ja yhtenäinen ilme. Lisäksi kaikki vaatteet on helppo profiloida yrityksen ilmeeseen.

"Vaatteet on valmistettu kevyestä materiaalista, jossa on mekaaninen joustavuus sekä joustoyksityiskohdat vyötäröllä, ja ne soveltuvat erityisesti sisätilatyöskentelyyn, kuten teolliseen tuotantoon, rakennusalan mekaanikoille tai palvelualan työntekijöille. Vaatteet ovat metallittomia naarmujen estämiseksi, lisäksi niissä on UV-suojaus ja ÖKO-TEX® -sertifiointi," sanoo Lena Bay Højland, tuotejohtaja Fristadsilta.

Kestävämmät ja vastuullisemmat työvaatteet

Fristads on työskennellyt useita vuosia mallistojen vastuullisuuden eteen, jotta yrityksen oma, sekä asiakkaiden, ilmastovaikutus pienenisi. Vuonna 2019 Fristads lanseerasi tekstiiliteollisuuden ensimmäiset vaatteet, joilla on EPD-ympäristöselosteet, ja tämän jälkeen siirtymä ympäristön kannalta vastuullisempiin materiaaleihin on tapahtunut useissa parhaiten myyvissä tuotteissa.

"Tavoitteenamme on vähentää ympäristövaikutuksiamme 50% ennen vuotta 2030. EPD on läpinäkyvä työkalu, joka antaa meille hyvät tiedot siitä, miten kehittää kestävämpiä työvaatteita tinkimättä laadusta tai suojauksesta. Hyvien työvaatteiden tulisi suojata ihmisiä, mutta ei tarpeettomasti ympäristön kustannuksella," sanoo Lena Bay Højland, tuotejohtaja Fristadsilta.

Lue lisää osoitteessa fristads.com

Fristads on valmistanut työvaatteita jo lähes 100 vuoden ajan. Valmistamme innovatiivisia, kestäviä ja laadukkaita työvaatteita ja keskitymme työntekijän suorituskyvyn parantamiseen ja työskentelymukavuuteen. Meille vastuullisuus, läpinäkyvyys ja ympäristöystävällisyys ovat teemoja, joiden parissa työskentelemme päivittäin. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti, jotta pystyisimme paremmin vastaamaan työntekijöiden tarpeisiin sekä tekemään työpäivistä entistäkin parempia. Teemme kaikkemme joka päivä, jotta käyttäjämme voivat tähdätä parhaimpaansa. Yhdessä olemme parempia.