2022-05-03 04:50Lehdistötiedote

Yhä useampi kuluttaja panostaa toimiviin ja vastuullisiin työvaatteisiin myös omien kotitalouksiensa projekteissa

Kesän piha- ja mökkiprojektit vaativat toimivat, turvalliset ja mukavat työvaatteet.Kesän piha- ja mökkiprojektit vaativat toimivat, turvalliset ja mukavat työvaatteet.

Kotitalouksissa on vuosittain paljon monenlaisia rakennus- ja pihaprojekteja, joihin myös kuluttajat itse osallistuvat. Enää ei säästellä vanhoja rikkinäisiä verkkareita varastoon, vaan myös kuluttajat ovat löytäneet laadukkaat, kestävät ja vähiten ympäristöä kuormittavat työvaatteet. Työvaatevalmistaja Fristadsille vastuullisuus on keskeinen arvo, joka huomioidaan kaikessa tekemisessä. Perinteinen työvaatevalmistaja onkin halunnut päästä lähelle jokaista suomalaista ja yritys onkin lanseerannut myös oman kierrätysmateriaaleista valmistetun Outdoor-malliston.

Käytössä kestävät ja pestävät työvaatteet lisäävät työskentelymukavuutta ja pitävät työkalut järjestyksessä. Tämä on huomattu yhä enemmissä määrin myös kotitalouksen erilaisissa arkiprojekteissa, projektin koosta riippumatta.

”Kuluttajat ovat huomanneet mukavan, toimivan ja kierrätyskelpoisen työvaatteen merkityksen myös omissa projekteissaan. Enää ei varastoida vanhoja verkkareita autotalliin kotiprojekteja varten, vaan hankitaan kestävät ja tyylikkäät työvaatteet. Myös kuluttajat arvostavat yhä enemmän ympäristöarvoja ja siksi meidän EPD-mitatut ympäristövastuulliset työvaatteetkin kiinnostavat myös kuluttajaa,” kertoo Sanna Lehtimäki, Fristads Finlandin Markkinointi- ja viestintäpäällikkö.

Mika Poutalalle kotiprojektit ovat elämäntapa

Entiselle olympialuistelijalle Mika Poutalalle kotiympäristön remontointi ja nikkarointi ovat olleet tärkeä intohimon kohde sekä harrastus jo vuosien ajan. Viisi keittiöremonttia, neljä terassia, kanootti sekä lukuisia muita kodin rakennusprojekteja tehneenä Poutala on tottunut luottamaan myös varusteissa vastuulliseen laatuun.

”Kun etsin kumppaneita ja varusteita omiin kesäprojekteihin, niin painotan niitä brändejä, jotka tekevät työtään vastuullisesti ja kestävästi. Innostuin varsinkin Fristads Green mallistosta ja siitä, miten sillä on sertifioitu EPD-ympäristöseloste", kertoo Mika Poutala omista lähtökohdistaan työvaatevalinnalleen.

Tavoitteena on johtaa tekstiiliteollisuus kohti vastuullisuutta

Fristadsille vastuullisuus on tärkeintä ja tavoitteena onkin johtaa tekstiiliteollisuutta kohti kokonaisvastuullisuutta. Osana Fristadsin liiketoiminnan ympäristöjalanjäljen minimoimista he ovat kehittäneet työvaatemalliston, jonka jokaisella tuotteella on EPD-ympäristöselosteet. Jokaisen tuotteen ympäristöjalanjälki on laskettu aina materiaalikuitujen valinnasta varastoon kuljettamiseen saakka. Fristads onkin kehittänyt ainutlaatuisen EPD-mittaamisen tekstiileille pystyäkseen hyödyntämään luonnonvaroja ja resursseja mahdollisimman tehokkaasti.