2024-05-02 05:25Lehdistötiedote

Fristadsilta uusia ympäristöselosteilla varusteltuja huomiovaatteita

EPD-ympäristöselosteilla varusteltujen huomiotyövaatteiden valikoima laajenee.

Ruotsalainen työvaatevalmistaja Fristads laajentaa huomiovaatemallistoansa EPD- ympäristöselosteilla varustelluilla tuotteilla. Tänä keväänä Trofta-konseptiin lisätään EPD-ympäristöselosteellisia yläosia ja kuorivaatteita. Tämän myötä ammattikäyttäjät, jotka tarvitsevat lisänäkyvyyttä työssään, voivat pukeutua päästä varpaisiin vastuullisemmilla työvaatteilla.

"Olemme erittäin iloisia siitä, että voimme tarjota ympäristötodennetut työvaatteet päästä varpaisiin myös näkyviä vaatteita käyttäville asiakkaillemme, jotka työskentelevät teillä, rautateillä, isoilla rakennustyömailla sekä kuljetuksen ja logistiikan aloilla. Myöhemmin tänä vuonna valikoimaan saapuvat myös talvivaatteet", kertoo Lena Bay Højland, tuotejohtaja Fristadsilta.

Viime vuonna työvaatevalmistaja Fristads lanseerasi työvaatekonseptit, joihin kuuluvat myös kaksi korkean näkyvyyden tuotekokoelmaa – Stiby ja Trofta. Uudet huomiovaatteet on varusteltu EPD-ympäristöselosteilla ja niillä on pienempi ympäristövaikutus kuin perinteisesti valmistetuilla vaatteilla – turvallisuudesta tai laadusta tinkimättä.

Kestävämpiä materiaaleja ja työvaatteita kaikille

Kevään aikana tuotelisäyksiä tehdään useampiin Fristadsin valikoiman konsepteihin. Alla tärkeimmät.

Alnaryd, Fristadsin laajin ja suosituin rakennusalan konsepti, kasvaa useilla uusilla vaatteilla. Kaikki tuotteet valmistetaan kestävistä ja kierrätetyistä materiaaleista, mukaan lukien uudet GWM-housut, joilla on EPD-ympäristöselosteet, ja jotka ovat saatavilla sekä miehille että naisille, lisäksi housuista on saatavilla shortsit sekä piraattihousut.

Huomiovaatekonsepti Stiby laajenee kuoritakilla ja 4-suuntaan joustavilla piraattihousuilla. Tämän jälkeen joustavien vaatteiden konsepti on entistä laajempi kevät-, syksy- ja kesäkuukausien pukeutumiseen. Uudet vaatteet on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja niillä on ympäristöselosteet (EPD – Environmental Product Declaration).

Haverdal-konseptiin lisätään naisten shortseja ja softshell- sekä kuoritakki. Teollisuus- ja palvelukonsepti Skarupin yläosat päivitetään kestävämpään materiaaliin. Myös suositut ammattilaisten PS25 housut tuodaan uudelleen markkinoille vastuullisemmalla materiaalilla ja EPD-ympäristöselosteilla, myös nimeksi vaihtuu GS25.

Lue lisää Fristadsin työvaatekonsepteista täältä.

Fristads on valmistanut työvaatteita jo lähes 100 vuoden ajan. Valmistamme innovatiivisia, kestäviä ja laadukkaita työvaatteita ja keskitymme työntekijän suorituskyvyn parantamiseen ja työskentelymukavuuteen. Meille vastuullisuus, läpinäkyvyys ja ympäristöystävällisyys ovat teemoja, joiden parissa työskentelemme päivittäin. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti, jotta pystyisimme paremmin vastaamaan työntekijöiden tarpeisiin sekä tekemään työpäivistä entistäkin parempia. Teemme kaikkemme joka päivä, jotta käyttäjämme voivat tähdätä parhaimpaansa. Yhdessä olemme parempia.